Hoe hengel ik de generatie y binnen?

FD generatie Y05 oktober 2015 – ‘Hulde aan de gekken, de buitenbeentjes, de rebellen, de rotzooischoppers, de ronde pinnen in de vierkante gaten, degene die dingen anders zien en die niet dol zijn op regels. Je kunt ze citeren, het oneens zijn met ze, ze verheerlijken of belasteren. Maar het enige wat je niet kunt doen is ze negeren. Want zij veranderen dingen.’
Dit zijn de woorden van Steve Jobs. Zelf iemand die ooit voor gek werd verklaard, die tegen de gevestigde orde in ging en als 21-jarige dropout Apple oprichtte. Het resultaat is bekend. ‘Hoe jonger, hoe minder gebonden, hoe meer energie, hoe experimenteler, hoe optimistischer en hoe verder ze het bedrijf brengen,’ meent Daniel Tyoschitz, zelf 23 jaar en werkzaam bij adviesbureau 650Labs in Sillicon Valley.
Tyoschitz onderzocht wat de generatie Y, geboren na 1980, professioneel drijft en kwam tot de conclusie dat ze verkeerd worden aangestuurd bij de traditionele bedrijven. Het gevolg is dat ze daar niet willen werken. Maar wie digitale vernieuwing wil, heeft de generatie die is opgegroeid met computers en zijn mobiel op zijn nachtkastje heeft liggen, wel nodig. Wat te doen? En als ze dan binnen zijn: hoe houd je deze groep vast? Tyoschitz geeft vijf tips.

Op de hoogte gehouden worden?

Elke maand sturen we nieuw gepubliceerde kennisartikelen en houden we je op de hoogte van (gratis) inspiratiesessies en relevante informatie over onze academische opleidingen.