Tips om te zorgen dat millennial en organisatie van elkaar leren

” Dat de organisatie ook wat van mij kan leren, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan! Het lijkt me wel zo eerlijk eigenlijk. Ik heb hier in korte tijd al zoveel geleerd. Ik zou wel wat terug willen geven, naast het werk dat ik doe. ” Trainee Rabobank Zuidwest-Drenthe

  • Zorg voor een concrete doelstelling of vraag waar het wederzijds leren zich op richt; wat wil je als organisatie
  • Zorg dat de mate van aandacht voor wederzijds leren past bij de doelen die de organisatie heeft met het ontwikkelprogramma: is innovatie een belangrijk doel, dan veel aandacht voor wederzijds leren. Is het oplossen van een urgent capaciteitsprobleem het doel, dan ligt wederzijds leren minder voor de hand.
  • Besteed aandacht aan draagvlak voor het feit dat de organisatie van jonge professionals wil leren; het waarom en het wat delen met de collega’s waarmee de millennial samenwerkt.
  • Geef de millennial kaders waarbinnen hij zijn bijdrage kan leveren; dat vergroot het begrip in wat er gevraagd wordt en voorkomt teleurstellingen.
  • Besteed aandacht aan de balans tussen leren en presteren, zowel millennial als organisatiemoeten durven zeggen ‘hier heb ik nog wat te leren’ om tot wederzijds leren te komen. Dat vraagt om kwetsbaarheid durven tonen.
  • Start, bouw het wederzijds leren op
  • Laat ruimte voor de millennial om te bepalen wanneer hij eraan toe is om als ‘inspirator’ ingezet te kunnen worden.
  • Maak het onderzoek naar ‘wat kunnen wij als organisatie van jou leren en hoe komt dat het beste tot zijn recht?’ een gespreksonderwerp tussen organisatie en jonge professional.

Meer lezen, download de whitepaper